AboutUs GR

Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

O Πάνος Σακέλης (Πάνος Σακελλαριάδης) γεννημένος στην Αθήνα και μεγαλωμένος στην Θεσσαλονίκη, ήταν ο μεγαλύτερος από τα τρία παιδιά της οικογένειας. Αποφοίτησε από το Αμερικανικό Κολλέγιο Ανατόλια της Θεσσαλονίκης. Στην συνέχεια εισήχθη στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων απ’ όπου αποφοίτησε ως Μηχανικός Αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 αποστρατεύτηκε από το πολεμικό ναυτικό και ξεκίνησε μια δεύτερη καριέρα στον ιδιωτικό τομέα.

Από νεαρή ηλικία ασχολούταν με τη λογοτεχνία , την ιστορία και την πολιτική. Έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μελετώντας μεταφυσική και εσωτερική φιλοσοφία .  Το πρώιμο έργο του αποτελείται από ποιήματα και θεατρικά έργα, ενώ τα τελευταία χρόνια τα έχει αφιερώσει στην συγγραφή μυθιστορημάτων.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ 
Στο γράψιμό του μπορεί ν’ αναγνωρίσει κανένας ν’ αναδιπλώνεται μια προσπάθεια να κατανοήσει το μοτίβο πάνω στο οποίο ξετυλίγεται όχι μόνο η πορεία της ανθρωπότητας αλλά και το πλάνο που για τους εσωτεριστές βρίσκεται κάτω από τα πάντα.

Στο πρώτο του θεατρικό, το Ισχυρό Κράτος, διαχωρίζει την θέση του πρεσβεύοντας ότι ο κρατισμός είναι η επικρατούσα δομική λειτουργία του κοινωνικού συστήματος. Με το επόμενο θεατρικό του έργο του, Το Γιορντάνι με τα Κόκκινα Γαρούφαλλα, ξεκαθαρίζει ότι τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται ακόμα και στο πιο θεωρητικό επίπεδο. Το θεατρικό αυτό έργο μάλλον θα πρέπει να συμπεριληφθεί στην κατηγορία του Θέατρου του Παραλόγου.

Οι πρώτες μεταφυσικές ανησυχίες όμως είναι παρούσες και συνει- δητοποιούνται για πρώτη φορά μέσα από το καθημερινό περιβάλλον της ζωής που υποθάλπει μια λανθάνουσα μεταφυσικότητα. Η μεταφυσική της καθημερινότητας έρχεται και καταγράφεται μέσα στα πρώτα του μυθιστορήματα, στο Πρόβα στην Βροχή και στο Η Παράσταση των Πνευμάτων.

Για κάποια χρόνια επιλέγει την σιωπή και επιστρέφει με το επόμενό του μυθιστόρημα, το ΟΜΝΙΣ – τα 22 βήματα μιας αέναης γέννησης. Ο συγγραφέας εδώ αναλαμβάνει τον ρόλο του πολεμιστή του Θεού που σκοπό έχει να βοηθήσει πάση θυσία στην ολοκλήρωση του θείου σχεδίου. Ο Δον Κιχώτης του Θεού όμως σχεδόν τίποτα δεν μπορεί ν’ αλλάξει.

Στην συνέχεια στρέφεται στην αναζήτηση εκείνων που θα μπορούσαν να δώσουν μία λύση στο ανθρώπινο υπαρξιακό πρόβλημα. Το επόμενο βιβλίο του, Οι Συνωμότες του Χάους, αναφέρεται σ’ αυτήν ακριβώς την δυνατότητα. Το αποτέλεσμα όμως της δράσης των επίλεκτων ομάδων της ανθρωπότητας είναι φτωχό και οι δυσκολίες φαντάζουν ανυπέρβλητες. Η λύση θα έρθει από την συνολική δράση όλων των δυνάμεων της δημιουργίας, αλλά αυτό μπορεί να γίνει μόνο σε ένα μακρινό χρονικό ορίζοντα. Το μυθιστόρημα Η Αδελφότητα της πρώτης Πύλης, αυτό ακριβώς προσπαθεί να πει.

Ακολουθούν δυο άλλα μυθιστορήματα μιας σειράς υπό τον γενικό τίτλο Οι Κοσμικοί Γλάροι. Το πρώτο έχει τίτλο Έξοδος και αναφέρεται σ’ ένα καθαρό ξεκίνημα μιας καινούργιας ανθρωπότητας. Πάλι όμως χρειάζεται κάτι παραπάνω. Στο δεύτερο μυθιστόρημα, Ουράνια Ιθάκη, μας δίνεται μια πιθανή λύση για τον μετασχηματισμό της ανθρώπινης συνείδησης και την δυνατότητά της για να συνεχίσει το εξελικτικό της παιχνίδι. Ένα τρίτο μυθιστόρημα έρχεται και προστίθεται στην σειρά, το Δραπέτες της Λογικής, που περιγράφει την άποψη του συγγραφέα γι’ αυτό που κάποτε θα γίνει για να εξασφαλιστεί η συνέχιση της ανθρώπινης ζωής πέρα από από τα πλανητικά σύνορα.

Και τα χρόνια περνούν και όλα ζητάνε το μερίδιο στην καθημερινότητα που δεν αναγνωρίζει μεταφυσικές ανησυχίες, αλλά με απαιτητικό τρόπο ζητάει το εδώ και τώρα. Δυο ακόμα μυθιστορήματα έρχονται να διεκδικήσουν αυτή την αναζήτηση, το Γειά σου είμαι ζωντανός και το Μην κλαις, εγώ είμαι εδώ.

Ο κύκλος όμως ποτέ δεν κλείνει. Ο άνθρωπος αναζητάει μεγάλες ψυ-χές που θα δράσουν σαν από μηχανής θεοί για να τον βοηθήσουν. Ένα ακόμα θεατρικό έργο έρχεται και προστίθεται πάνω σ’ αυτήν την ανάγκη, Ο Καταπέλτης της Πλώρης.

Τίποτα όμως δεν αλλάζει αν ο ίδιος ο άνθρωπος δεν έχει την διάθεση να πάρει στα χέρια του την ζωή του και να σφυρηλατήσει μόνος του το μέλλον του.